Nuffnang

Tuesday, January 13, 2009

jenama

jenama memang penting. coke, starbucks, intel, colgate. ni semua jenama2 yang tengah diboikot sekarang ni.

coke ?? aku jarang minum coke. aku lagi suka ais kosong. starbucks ?? aku tak pernah gi pun (tak caya tanya noni) intel ?? sejak aku ada pc lagi aku dah guna amd. colgate ?? erkk dulu penah guna tapi skang dah tukar ke darlie (pasal wifey aku aku guna darlie)

tapi jenama gak kadang2 tiada penggantinya. kalau ada pengganti pun dah tak asli. kat bawah ni senarai jenama yang dikategorikan sebagai founder (dengan izin)

ajinomoto - penambah perisa
chickadees - junkfood
clorox - pemutih kain
colgate - ubat gigi
kiwi - pengilat kasut
maggi - mee segera
pampers - lampin pakai buang
panadol - aspirin
solex - kunci mangga (org kedah ckp pedal ayam)

dan lagi dua ni boleh dikatakan super founder (dengan izin)

kicap - ketchup
sirap - syrup

mungkin ada yang tertinggal. sila tambah

1 comment:

Lee said...

kodak - negatif filem
badul - lawak 80an (????)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan