Nuffnang

Thursday, October 8, 2009

Meguiar's - Car Crazy

Dulu gua ingat produk keluaran Turtle dah habis terbaik untuk penjagaan kereta. Rupanya ada yang lebih baik (bagi aku) untuk memastikan kereta sentiasa berkilat dan silau dek mata memandang.

Terima kasih kepada adik ipar gua yang memperkenalkan produk Meguiar's ni kepada gua. Gua memang dah lama nak carik produk-produk penjagaan kereta ni tapi biasalakan Mahathir pun tak sibuk macam gua jadi gua tangguhkan niat pembelian tu dulu.

Minggu lepas gua bersama wifey telah ke one utama untuk meng'usya' peti besi. Cerita pasal peti besi ni nanti gua update. Gua ingatkan nak beli peti besi yang kunci dia pusing-pusing macam dalam cerita Ocean's Eleven tu tapi harga dia mengalahkan harga HP ProLiant ML115 G5 Server series. Terus gua pasang niat nak bina bilik kebal je. Lagi puas hati bai

Berbalik pada one utama tadi, ada satu tempat tu dipanggil kawasan Eneos. Kalau tak kuat iman jangan datang kawasan ni sorang-sorang. Nescaya sportrim baru mahupun sound sytem baru ikut bersama masa balik rumah nanti.

Eneos ni adalah satu kawasan luas yang jual barang-barang berkaitan kereta je. Produk Meguiar's pun boleh dikatakan kebanyakkannya ada jual kat sini. Nasib baik mamat promoter tu ada. Kalau tak mungkin aku dah silap beli produk. Tapi dia punya harga boleh tahan. Biasa la bak kata iklan Petronas tu 'barang baik mesti lah mahal' kan.

Aku mampu beli Meguiar's NXT Generation Car Wash dengan Meguiar's NXT Generation® Tech Wax® 2.0 jer. Terliur gak tengok produk-produk dia yang lain. Next target aku Meguiar's Smooth Surface® Clay Kit.

Daripada ini


Kepada ini


Nak kata kilat tak la berkilat sampai jadi macam cermin. Pasal produk ni wax jer. Gua pun baru beginner. Baru nak kenal-kenal apa tu clay, wax, polish dan lain-lain. Polish tak beli lagi. Tapi kalau kena clay lepas tuh polish lepas tuh wax. Pehh memang bercahaya dibuatnya. Dapat pula kalau guna Dual Action Polisher tu. Huhuhuhuhu memang layan.

Semenjak gua berkenalan dengan Meguiar's ni gua ada terasa sedikit gila kereta. Apa cerita ?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan