Nuffnang

Wednesday, March 24, 2010

Tat Sing


Gua dulu masa sekolah rendah, sekolah agama petang hanya darjah 4 sampai 6 je yang boleh join. Kelas pukul 3 sampai 6. Dia punya taim tabel senang jer. Pukul 3 sampai 4 satu subjek. Pukul 4 sampai 5 rehat. Pukul 5 sampai 6 lagi 1 subjek. Rehat sampai sejam memang macam-macam boleh buat. Walaupun rumah gua dekat tapi gua tak balik. Nanti apa pula kata adik-adik nampak macam gua ni homesick.

Baling selipar. Antara permainan yang paling hip masa tu. Sejam rehat memang puas hati. Songkok tak tanggal bai. Baru ada aerodinamik sikit masa berlari. Selipar Tat Sing kat gambar atas tu selalunya buat selipar tuju. Baling tak melayang. Tapi kalau kena belakang badan memamg pelepap juga bunyinya. Padu pun padu. Sekarang dah susah nak jumpa selipar ni. Selipar jepun sekarang pun dah macam-macam ragam. Harga pun boleh tahan melambung. Tak caya pergi tengok selipar jepun cop quiksilver kat Alamanda. Boleh buat isi minyak kereta penuh bai.

Tapi tu ok lagi bai. Tadi masa kat surau masa nak menyubuh gua lagi hairan. 2 3 bulan dulu ada 4 5 pasang selipar Tat Sing ni. Tapi tadi sepasang pun tiada !!

Gua syak diaorang dah mula cuba nak hidupkan kembali permainan tradisional baling selipar ni.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan