Nuffnang

Sunday, March 16, 2014

ayah

3 hari lepas ni boleh dikatakan dari pagi sampai tengah hari aku dok dengan anak sulong aku.

hari pertama aku bawak dia pergi repair aircond kereta. bayangkan dari seri kembangan ke cheras kereta tanpa aircond. jerebu pula boleh tahan. memang macam duduk dalam oven tapi anak aku ni boleh menyanyi nyanyi lagi dalam kereta. perjalanan yang jauh rasa mcm sekejap. sebelum gerak tu pekena mamak dulu. anak aku ni tak tau la ikut siapa tapi suka makan telur setengah masak. 2 bijik selamba dia boleh hirup. dulu memang hari2 aku bawak dia gi kedai mamak ni sampai aney tu pun dah boleh kenal. tang nak bayar memang anak aku dah berani nak pergi bayar sorang2. nanti dapat upah gula2 aney tu bagi :)

sampai je tempat aircond tu terus dia minta air. haus naik kereta panas berjerebu. jalan punya jalan jumpa air vitagen. puas aku tengok dia minum. memang dahaga betul. lepas tu lepak workshop tu sampai siap. anak aku ni nak duduk atas riba aku je. takut dengan muka bengis brader workshop tu kot. dah siap semua terus balik. nyaman je kereta beraircond. terus dia mintak susu. lagi sekali aku pula yang puas tengok dia bersungguh minum susu. haus betul ni.

hari kedua aku kena bawa anak aku gi kedai dobi. pasal anak aku yg no dua dah cirit birit. ada simptom berjangkit dengan anak aku yang sulong ni. sampai dobi je terus dia cari nan(singkatan bagi mainan) dia. lepas tu terus dia main tanpa ganggu aku buat kerja. mungkin dia dah faham aku ada kerja nak kena buat. lepas tu mintak nak tengok wheels on the bus kat youtube. dia tengok tanpa minta aku teman. dah pandai tengok sendiri. dah besar dah anak aku ni hehe

hari ke tiga aku kena pergi kpj kajang. buat follow up anak aku yg no satu ni. hari tu dia masuk hospital sebab muntah2 dengan cirit birit. aku pergi berdua je pasal anak aku yang no dua masih ada simptom2 cirit birit. sampai sana biasalah hospital mana2 pun mesti masalah parking. jumpa doktor kejap tak sampai 5 minit. doktor cakap anak aku ni antara yang paling cepat recover. selalu 4 5 hari juga nak baik tapi dia 2 hari je. alhamdulillah

selama 3 hari ni aku perasan yang anak aku ni manja betul dengan aku. kalau naik kereta tu dia peluk la dia cium la nak duduk atas aku sambil pegang stereng la. memang aku rasa dia punya manja tu.

selama 3 hari ni juga la aku terfikir masa aku kecil2 dulu agaknya macam ni la aku manja dengan arwah ayah aku. mak aku penah cakap dulu aku selalu tunggu ayah aku balik pasal aku nak tido atas perut ayah aku. lepas tu pula aku la yang paling banyak mainan, jam dengan basikal :p

dan aku juga pernah ugut nak bakar rumah bila mak aku bagitau yang aku nak dapat adik. horror

jadi mereka2 yg masih ada ibubapa lagi tu berbaktilah kepada mereka. sebelum terlambat

#DoaUntukMH370

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan