Nuffnang

Tuesday, March 3, 2009

setahun


hari ni genap setahun aku berkhidmat untuk eds. sebuah company u.s yg bertapak di cyberjaya. maknanya genap setahun juga la aku tak tido malam secara normal. seminggu 2 kali jer dapat tidur malam. bukan apa tapi kerja aku support general motors north america. so aku kena ikut opis hour diaorang. masuk keja 10 mlm balik pukul 7 pagi. banyak pro dan kontranya aku kerja malam nih. yang paling best tak payah nak mengadap traffic jam. pergi kerja dengan aman balik kerja dengan damai. pulak tuh aku boleh bangun tidur sesuka hati. yer lah kan tak payah nak set alarm bangun pukul berapa. bukannya nak pergi kerja pun. lagi petang tuh aku boleh buat urusan2 rasmi. contoh macam pergi pejabat pos ke, pejabat agama islam ke, pergi bank ke dan memacam lagi lah yang kena buat time opis hour. kat opis plak tak payah nak berebut parking. pastu boleh pakai tshirt jer. best kan

tapi ada gak yang tak bestnya. dah kerja malam tuh lunch hour pukul 3 4 pagi. apa yang tinggal mamak jer la. sampai dah tak tau nak makan apa dah. siap buat menu sendiri lagi. nasik goreng osama laa, roti bush laa, mee goreng palestin laa dan macam2 lagi. nak gi makan pun kedai jauh kat dengkil tuh. kadang2 jer gi makan kat putrajaya (mamak gak khuhuhu) dan yang paling tak best skang nih wifey tido sesorang kat umah. huhuhuhu

macam mana pun kerja tetap kena kerja. kalau tak nak makan apa kan. bersyukur laa ada gak kerja daripada dok menganggur tak dapat kerja.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan